Maleri & tegning
som oftest er mine værker stemningsbilleder eller portrætter
Alting set i sommer-billeder
2020
Olie på lærred
90 x 70 cm
Maleriet er inspireret af Skagensmalerne - særligt Anna Ancher og P.S. Krøyer. Billedet er malet kort efter min datters første tur på Bellevue. Titlen er taget fra Klaus Rifbjergs digt Skagen.
Rygvendt kvinde sætter hår
2020
8B blyant på 250g papir
42 x 30 cm
Draperet i et lagen sidder en kvinde og ordner sit hår. Tegningen er inspireret af C.W. Eckersbergs kendte maleri En nøgen kvinde sætter sit hår foran et spejl.
Studie af kvinde-krop
2020
8B blyant på 250g papir
42 x 30 cm
between floors
2010
Olie på lærred
100 x 150 cm
Between Floors er en installation bestående af et 1:1 selvportræt placeret foran en mur på Kunstakademiet under Årsudstillingen 2010. Størrelsen og den realistiske malestil skabte en illusion af, at jeg virkelig sad og observerede de mennesker, der passerede reposet mellem 2. og 3. sal. Idet mange mener, at fotografier er tættere på virkeligheden end malerier, ville jeg vise, at et maleri er lige så illusorisk som et fotografi, skønt intet kan komme så tæt på virkeligheden som virkeligheden selv.
Medieomtale
Medieomtale
Selv-portræt via spejl
2020
Farveblyant på 250g papir
30 x 20 cm
morten
2020
8B blyant på 250g papir
30 x 20 cm
Ellinor den dag hun kravlede
2020
8B blyant på 250g papir
42 x 30 cm
kunstnerens mor
2016
Blyant på papir
30 x 20 cm
én streg
2020
Tusch og gouache på 250g papir
30 x 20 cm
Ugler
2018
Farveblyant på 250g papir
42 x 30 cm
Deer doodle
2017
Farveblyant på 250g papir
30 x 20 cm
Blåmejse
2017
Farveblyant på 250g papir
30 x 20 cm
Hortensia
2017
Farveblyant på 250g papir
30 x 20 cm
freakonomics
2008
Olie på lærred
100 x 150 cm
Maleri og diverse mixed media. Det overordnede tema er viden. Som menneske suger man viden til sig gennem forskellige medier, i dette tilfælde litteraturen. Desuden handler det om, hvordan vi vælger at tolke den konventionelle viden og hvordan man kan vælge at leve sit liv efter ukonventionelle teorier. Jeg har taget udgangspunkt i en reel bog, som netop forsøger at bryde med disse faste mønstre.
bending spoons
2008
Olie på lærred
140 x 100 cm
Udstillet på KHM Gallery
bending spoons 2
udstillet på KHM gallery
Bending Spoons refererer til Uri Geller og hans tryllekunster tilbage i 70’erne. Kvinden på maleriet har udsat sig selv for en ganske sårbar position, hvormed hun observerer verden. Hun har valgt at se verden ”på hovedet” og ikke blot gøre som alle andre, eller tro på alt hvad flertallet fortæller hende.
Bending spoons 2 er et maleri af en mosehornugle. En ugles øjne er opbygget anderledes end menneskets, skønt de er fremadrettede. Selvom ugler har fremadrettet syn, sidder deres store øjne fast i deres øjenhuler, ligesom ved andre fugle, hvilket betyder, at de er nødt til at dreje hele deres hoved for at skifte udsigt.
vanity
2009
Olie på lærred
140 x 100 cm
Et symbol på forfængelighed. Den afbildede kvinde ønsker at opnå visuel skønhed, skønt hun aldrig selv vil kunne se hverken sig selv eller andre, og på trods af at man altid siger, at skønheden kommer indefra.
poserende kvinde
2009
Olie på lærred
70 x 50 cm
Kamma
2010
Olie på lærred
30 x 30 cm
morten som student
2010
Olie på lærred
50 x 40 cm
uden titel
2009
Fotoværk
Udstillet på DCK#2009
En kvinde skildret to gange. Den venstre udgave er et maleri, som ”maler” den højre. Fotoet handler om, hvordan vi opfatter virkeligheden og hvilke filtre, der ligger mellem maleriet, fotoet og den reelle virkelighed.
Uden Titel
2009
Fotoværk
Udstillet på DCK#2009
Foto af en kvinde i en grøn kjole med et oliemaleri i hænderne. Maleriet forestiller den del af hende, som det dækker for. Denne del kan ikke ses, og derfor kan man reelt ikke vide, hvad der er bag lærredet.
uden titel
2009
Fotoværk
Udstillet på DCK#20009
En kvinde ruller en persienne op. Umiddelbart er der intet mærkeligt ved denne situation, indtil man opdager, at vinduet hun står ved, er et maleri. Maleriet og kvindens kropssprog skaber en illusion om både lys og udsyn.
This girl is gay and innocent and heartless
2011
Fotoværk
Udstillet på DCK#2011